En strøm av fornøyde kunder - Norges beste bedrifter

/ Norges beste bedrifter

Innholdsmarkedsføring fra Kaiman

Gudbrandsdal Energi har hatt sterk vekst siden de entret strømmarkedet i 2002. I dag har selskapet drøyt 86 000 kunder, og kundemassen øker.

Følg Gudbransdal Energi på Facebook

Selskapet har strømavtaler som til enhver tid ligger høyt oppe på listen av de aller rimeligste. Alle avtaler avregnes i tråd med Konkurransetilsynets betingelser, noe som svært få strømleverandører er opptatt av. Markedssjef Jan Jansrud kan fortelle at det ikke bare er pris som gjør at Gudbrandsdal Energi er godt likt av Norges strømbrukere.

Bestill din strømavtale her

Vi har ikke døgnåpent kundeservice.
Det bare virker sånn av og til.

 Markedssjef Jan Jansrud, Gudbransdal Energi

Gudbrandsdal Energi er kåret til mest populære kraftselskap i Norge de siste tre årene. Selskapet har engasjerte medarbeidere som trives godt i jobben sin med å hjelpe folk.

Gudbrandsdal Energi er kåret til mest populære kraftselskap i Norge de siste tre årene. Selskapet har engasjerte medarbeidere som trives godt i jobben sin med å hjelpe folk.

Utrolig effektiv

– Vi har en svært hyggelig og effektiv kundeservice-gjeng på åtte personer som brenner for å yte den ultimate service på telefon og via e-post. Dette i tillegg til et velfungerende sentralbord. Vi svarer 92 prosent av alle telefonsamtaler innen ett minutt, og 63 prosent av samtalene besvares innen ti sekunder.
Kundene kommer rett til et «levende menneske», en kompetent kundekonsulent hvor de får hjelp. Det er ingen selvfølge hos våre konkurrenter, påpeker Jansrud.

Les mer om Gudbransdal Energi her

Han forteller videre at brorparten av alle e-poster blir besvart samme dag.

– Vi svarer ikke på e-poster hele døgnet, men får en av våre kundekonsulenter en e-post en søndag kveld, er sannsynligheten stor for at kunden får svar allerede noen timer etterpå. Kundene våre pleier å bli meget positivt overrasket når de får så kjappe svar, smiler markedssjefen, og legger til:

– Vi har ikke døgnåpent kundeservice. Det bare virker sånn av og til.

Følg Gudbrandsdal Energi på Twitter

– At vi er så opptatt av å ha et godt forhold til våre kunder har ført til at vi har toppet Norsk kundebarometers markedsundersøkelse i tre år på rad innen kraftbransje-markedet. Totalt, alle bransjer slått sammen, fikk vi en syvendeplass i fjor, sier Jansrud.

Ann Kristin hos Gudbrandsdal Energi  er en av de dyktige kunderådgiverne som hjelper deg på Kundesenteret.

Ann Kristin hos Gudbrandsdal Energi er en av de dyktige kunderådgiverne som hjelper deg på Kundesenteret.

Skal gjøre hverdagen enkel

Gudbrandsdal Energi har en enkel, men effektiv nettside hvor det er lett å bestille strømavtale, og like lett å få oversikt over priser og annen informasjon angående strøm.

Følg også selskapet på Google+

Flesteparten av selskapets nye kunder kommer via denne nettsiden, men også via apper og selskapets Facebook-side.

– Vi er til stede i de kanalene våre kunder er. Vi har utviklet apper til mobil og brett og vår kundeservice-avdeling er tilgjengelig på både telefon, e-post og facebook , sier Jansrud.

Fornøyde kunder gir flere kunder

Kraftselskapet driver ikke med oppringninger til folk for å få dem som kunder.

– Det er ikke vår stil å sette bort rekruttering til andre. Vi får nok av nye kunder ved at fornøyde kunder anbefaler oss til venner og kjente. Samtidig har vi over tid ligget på toppen av Konkurransetilsynets kraftprisoversikt, sier Jansrud.

Alt du trenger å vite om strøm

Han legger til:

– To tips; sjekk alltid Konkurransetilsynets kraftprisoversikt når du skal velge strømleverandør – og ikke gå for avtaler med forskuddsbetaling. Det koster ingen ting å skifte strømleverandør, og du kan skifte så ofte du måtte ønske. Når man først er blitt kunde hos oss, skal våre kunder føle seg trygge på at vi ordner opp i alt, sier Jansrud.