Sender ansatte på sko-skole - Norges beste bedrifter

/ Norges beste bedrifter

Innholdsmarkedsføring fra Kaiman

– Vårt mål er å være en best mulig veilederen for kundene våre. Eurosko har en familieprofil, og dette krever mer kunnskap innen flere tekniske områder, for eksempel barnekolleksjonen. Foreldre er ofte usikre, og vårt mål er å skape trygghet for kjøpet i våre butikker, sier Nina Ekstrøm, salgssjef i Eurosko-gruppen.

Se www.eurosko.no for siste kampanjer

Visste du at en sko består av over 100 deler? I butikkene til Eurosko finner man mange forskjellige sko til ulike aldersgrupper og bruksområder.

Visste du at en sko består av over 100 deler? I butikkene til Eurosko finner man mange forskjellige sko til ulike aldersgrupper og bruksområder.

Over 100 deler i én sko

For å være den beste faghandelen for sko har Eurosko derfor utviklet sin egen nettskole, der ansatte på alle nivå kan lese seg opp på skokunnskap.

– Noen tenker nok at det å selge sko er en enkel affære, men en sko består av over 100 deler. Det betyr at våre ansatte må kunne mye om fotens anatomi, materialbruk og hvordan skoen er laget for å kunne tilby kundene våre det beste produktet, sier Ekstrøm, og legger til:

– Vår e-læringsplattform bidrar til å sikre at informasjonen kommer ut til alle ansatte i butikkene, samt heve det generelle kunnskapsnivået. Dette øker også tryggheten og stoltheten rundt egen arbeidsplass.

Se stylingtips og nyheter på Facebook-siden til Eurosko.

Fra barnesko til tøfler

Eurosko-kjeden eies og driftes av selvstendige skokjøpmenn. Det fører til at butikkene gjerne er litt ulike. Det som derimot er likt for dem alle er tilbudet om en trygg og god faghandel for hele familien.

– Vi har i en rekke undersøkelser scoret veldig høyt på tilfredshet hos kunder, og vi merker at mange er veldig lojale overfor Eurosko. Vi er en «multigenerasjonsbutikk». Mange kunder nærmest fødes inn i Eurosko. Foreldrene deres tar de med hit for å handle de første skoene. Når de selv blir foreldre, tar de med sine egne barn til oss, sier Ekstrøm.

– Hos oss skal man finne et bredt vareutvalg og bli møtt av et hyggelig personale som kan gi deg den informasjonen du trenger. Dét jobber vi for hver dag, hele året.

Aktiv på sosiale medier

I takt med stadig mer bruk av sosiale medier i befolkningen, har også Eurosko blitt mer aktiv på nett, og er i dag tilgjengelig på en rekke plattformer.

– Kundebehandlingen vår på Facebook blir stadig testet, og der scorer vi veldig bra. Facebook-siden vår er veldig levende, og har blitt en viktig kanal der vi kommer i kontakt med kundene, sier Ekstrøm.

Følg Eurosko på Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Tumbler eller YouTube.