Slik skal de ansatte bli experter - Norges beste bedrifter

/ Norges beste bedrifter

Innholdsmarkedsføring fra Kaiman

Experts satsning «100 prosent mandat» lar både lørdagshjelpen og faste ansatte gi raskere løsninger på kundenes problem, og er en del av relanseringen av kjeden.

– Våre ansatte får en enklere arbeidshverdag, ettersom de kan løse problemet der og da. For kunden sørger det for en mer effektiv handel og færre personer å forholde seg til, sier administrerende direktør i Expert Norge, Anders Nilsen.

Ansatte kan med andre ord eksempelvis gi tilbud om en bedre pris, et nytt produkt i stede for en ny runde hos serviceverkstedet, eller å finne et tilsvarende produkt om lageret er tomt for det kunden først etterlyste.

Studer prisene til Expert på nettbutikken deres, eller ta turen innom din nærmeste butikk.

Ifølge administrerende direktør, Anders Nilsen, skal Expert være den moderne faghandelen man kommer til for å få spisskompetanse om elektriske produkter.

Ifølge administrerende direktør, Anders Nilsen, skal Expert være den moderne faghandelen man kommer til for å få spisskompetanse om elektriske produkter.

Beste elektronikk-kjede

– Dette mandatet innebærer at de ansatte finner løsninger for kunden, uten at man trenger å forhøre seg med sin overordnede, som da på nytt må sette seg inn i problemstillingen. Slike situasjoner trener vi på hele tiden, og vi skal bli enda flinkere i fremtiden, sier Nilsen.

Norsk Kundebarometer har kåret Expert til den beste elektronikk-kjeden i Norge. De har også vunnet en rekke kåringer på kundeservice og pris, som du kan lese om hos VG.no og DinSide.no. Nilsen er derimot ikke helt fornøyd med kjedens egen innsats ennå.

– Selv om vi er bransjevinner har vi en lang vei å gå. Vi skal bli den mest kundevennlige butikken av de alle. For å bli dét satser vi, og skal satse enda sterkere på utviklingen av menneskene som jobber hos oss.

 I disse dager har Expert flere hundre medarbeidere inne på salgskurs, der de blir drillet i salgstrening, kundeservice og behovsanalyse.

I disse dager har Expert flere hundre medarbeidere inne på salgskurs, der de blir drillet i salgstrening, kundeservice og behovsanalyse.

– Ansatte er den viktigste brikken

– Dere jobber i en bransje med utrolig stor konkurranse på pris. Hvordan klarer dere å kombinere lave priser med investering i personalet?

– Vi er konkurransedyktige på pris, men vi er ærlige og kan si at vi ikke klarer å være billigst på alle varer til enhver tid. Utenom pris og de fysiske lokalene, er det derimot menneskene våre som skiller oss fra konkurrentene. Derfor må vi, og er villige til, å sette inn ressurser for å bli best i næringen. Vi merker at kundene setter pris på det høye fagnivået til selgerne, sier han.

Følg Expert på Facebook eller Twitter for de ferskeste tilbudene.

– Moderne faghandel med lave priser

I disse dager har Expert flere hundre medarbeidere inne på salgskurs, der de blir drillet i salgstrening, kundeservice og behovsanalyse. Sentralt driver Expert også produktopplæring som blir gjort i samarbeid med leverandørene.

– Vi er sterke på å gi kundene en god opplevelse til en lav pris. Vi skal være den moderne faghandelen man kommer til for å få spisskompetanse om elektriske produkter, sier Nilsen.